CZARUJĄCA.  ENERGICZNA.  WYJĄTKOWA HISTORIA SUKCESU.


Na przestrzeni lat było wielu liderów biznesowych odnoszących sukcesy, ale żaden nie był tak unikalny jak Mary Kay Ash.

Firma marzeń

Gdy na początku 1963 roku Mary Kay "zrezygnowała" z kwitnącej kariery w sprzedaży bezpośredniej, postanowiła napisać książkę pomagającą kobietom przetrwać w zdominowanym przez mężczyzn świecie biznesu.  Sporządziła dwie listy.  Na jednej z nich były rzeczy, które jej dotychczasowi pracodawcy robili dobrze; na drugiej - rzeczy, które jej zdaniem mogły być zrobione lepiej.  Przeglądając obie listy, Mary Kay stwierdziła, że niechcący stworzyła plan marketingowy firmy marzeń - takiej, która mogłaby zaoferować kobietom nieograniczony potencjał realizacji sukcesów osobistych i finansowych.

Korzystając z oszczędności życia w kwocie 5 000 dolarów i z pomocy 20-letniego syna Richarda Rogersa, Mary Kay otworzyła swą firmę marzeń w piątek 13 września 1963 r.

 

Nadrzędna filozofia

Mary Kay za swe motto przyjęła Złotą Zasadę, stwierdzając, że najlepszy sposób postępowania dosłownie w każdej sytuacji polega na tym, by nie czynić drugiemu, co tobie niemiłe.  Wierzyła także niezachwianie, że trzeba mieć w życiu odpowiednio ustawione priorytety, co w jej przypadku przedstawiało się następująco: na pierwszym miejscu wiara religijna, na drugim rodzina, na trzecim kariera.

Podkreślała także istotność doceniania osiągnięć innych ludzi.  Dodatkowo zachęcała zawsze zarówno personel korporacyjny, jak i niezależne konsultantki, by zachowywały się tak, jakby każda napotkana osoba miała na szyi transparent z napisem:
"Spraw, bym czuł(a) się ważny/-a”.

Dziś firma Mary Kay postępuje zgodnie z zasadami Mary Kay Ash.

 

Wyróżnienia dla Mary Kay Ash

Niezliczeni liderzy biznesu, pisarze, politycy i członkowie gremiów docenili niezrównaną inteligencję i determinację Mary Kay Ash.  Otrzymała ona wiele prestiżowych nagród za życia, a kolejne pośmiertnie - umarła 22 listopada 2001 r.

Oto niektóre z otrzymanych przez nią wyróżnień:
  • "100 największych kobiet stulecia", ranking YWCA Obszaru Metropolitalnego Dallas (2008 r.)
  • Telewizja A&E wyprodukowała dokument "Mary Kay", który wyświetlono na kanale Biography Channel (2006 r.)
  • "25 najbardziej wpływowych liderów biznesu ostatnich 25 lat", ranking PBS i Wharton School of Business (2004 r.)
  • "Największa kobieta-przedsiębiorca w historii Ameryki" według Baylor University (2003 r.)
  • “"Najwspanialsze kobiety w biznesie w XX wieku".  Telewizja Lifetime (1999 r.)
  • Salon Sław Biznesu - National Business Hall of Fame, Fortune (1996 r.)
  • Nagroda Pathfinder,  Krajowe Stowarzyszenie Kobiet-Przedsiębiorców (National Association of Women Business Owners, 1995 r.)
  • Jedna z "25 najbardziej wpływowych kobiet w Ameryce" - The World Almanac and Book of Facts (1985 r.)
  • Nagroda Horatio Algera dla Zasłużonych Obywateli Amerykańskich (1978 r.)
Mary Kay adopted the Golden Rule as her guiding philosophy.
MARY KAY ASH - KOBIETA SUKCESU

Obejrzyj film "Mary Kay Ash - kobieta".

WIĘCEJ O MARY KAY

Mary Kay pomogła niezliczonym kobietom na całym świecie w dotarciu do sukcesu na własnych warunkach i staniu się sobie samej "sterem, żeglarzem, okrętem".  Dowiedz się więcej na temat jej ponadczasowych zasad i wpływu z książki The Mary Kay Way oraz innych znakomitych książek.
The Mary Kay Way jest dostępna w księgarniach oraz następujących sklepach internetowych.

Mary Kay Ash zbudowała kadrę niezależnych konsultantek, która składa się dziś z ponad 2.5 milionów kobiet i wzbudza szacunek zarówno wśród liderów biznesu, jak i świata nauki. W jaki sposób? Sekret tkwi w jej książce pt. The Mary Kay Way, bestsellerze z rankingu Wall Street Journal.

Przez czterdzieści osiem lat zasady opisane w The Mary Kay Way pomagały Firmie w osiągnięciu sukcesu w warunkach zmian koniunktury i eksplozji globalnego wzrostu. Mówiono, że nie ma żadnej innej firmy, która tak żarliwie wcielałaby w życie wartości i przekonania swojego założyciela jak Mary Kay Inc. 

Mary Kay Ash, uznawana dziś za największą kobietę-przedsiębiorcę w Ameryce, wkroczyła do męskiego świata w 1963 r., by ogniem i mieczem wywalczyć dla kobiet nową drogę. Rozwijała swoją firmę nie w oparciu o zasadę konkurencji, ale o Złotą Zasadę. "Pochwałami prowadząc ludzi do sukcesu" i "owijając każdą krytyczną uwagę w dwie grube warstwy pochwał", ta energiczna Teksanka otworzyła kobietom na całym świecie nowe możliwości, a jednocześnie stworzyła wielomiliardową korporację. Po niemal pięćdziesięciu latach jej ponadczasowa filozofia, skupiona na ludziach, nadal kieruje jej globalną firmą i wpływa na życie ludzi na całym świecie.