Kierując się wyjątkowym wyczuciem biznesowym, Mary Kay Ash zbudowała firmę swoich marzeń i dała innym wzór do naśladowania.  Zapoznaj się z krokami milowymi, dzięki którym Mary Kay stała się znaną marką i globalnym sprzedawcą kosmetyków pielęgnacyjnych i kolorowych. Poznaj naszą historię...

  • 1960
  • 1970
  • 1980
  • 1990
  • 2000
  • 2010

Lata 60-te


1963

Otwarcie salonu Beauty by Mary Kay w piątek, 13 września, w 45-metrowym pawilonie w Dallas w stanie Teksas. 

1964

Mary Kay wprowadza kompletną linię kosmetyków pielęgnacyjnych wyłącznie dla mężczyzn.

Mary Kay organizuje pierwszą konwencję firmy, znaną jako Seminarium.  Dziś Seminarium (Seminar) to jedna z największych dorocznych konwencji w Dallas w Teksasie.

1969

Mary Kay Ash przyznaje pierwsze różowe Cadillaki do użytku pięciu najlepszym niezależnym Dyrektor Sprzedaży.

Rozpoczyna się budowa zakładu produkcyjnego Mary Kay w Dallas.
Otwarcie salonu Beauty by Mary Kay w piątek, 13 września 1963 r., w 45-metrowym pawilonie w Dallas w stanie Teksas.

Lata 70-te

1971

Mary Kay rozbudowuje się - otwiera pierwszą filię zagraniczną w Australii.

1973

Mary Kay świętuje 10. rocznicę powstania, a liczba niezależnych konsultantek Mary Kay przekracza 20000.

1976

Mary Kay wchodzi na giełdę nowojorską.

1979

Jedna z pierwszych dziewięciu Niezależnych Konsultantek Kosmetycznych Mary Kay przekracza pułap miliona dolarów wartości prowizji zrealizowanych przez całe życie, po raz pierwszy w historii firmy.
Mary Kay świętuje 10. rocznicę powstania, a liczba niezależnych konsultantek Mary Kay przekracza 20 000.

Lata 80-te

1983

Mary Kay świętuje swoje 20-lecie, a wartość sprzedaży hurtowej firmy przekracza 300 mln dolarów.

1984

Mary Kay Inc. znajduje się w pierwszej edycji rankingu Fortune "100 najlepszych pracodawców w Ameryce".

1985

Mary Kay Inc. powraca do formy prywatnej spółki rodzinnej w drodze wykupu lewarowanego.

1988

Mary Kay otwiera placówkę w Meksyku.

1989

Mary Kay uruchamia korporacyjny program odzysku odpadów papierowych, z tworzyw sztucznych, szkła i aluminium.
1983: Mary Kay świętuje swoje 20-lecie, a wartość sprzedaży hurtowej firmy przekracza 300 mln dolarów.

Lata 90-te

1990

Ekspansja globalna Mary Kay obejmuje już 10 krajów.

1991

Skonsolidowana wartość sprzedaży hurtowej na świecie osiąga poziom 500 mln dolarów.

1993

Mary Kay świętuje trzydziestą rocznicę powstania i otwiera Muzeum Mary Kay w centrali światowej firmy w Dallas w Teksasie.

Mary Kay Inc. ujmowana jest w rankingu Fortune 500 za 1992 rok.

Mary Kay otwiera placówkę w Rosji.

Mary Kay Inc. znajduje się ponownie w rankingu Fortune "100 najlepszych pracodawców w Ameryce”.

1995

Fortune magazine lists Mary Kay Inc. among "the Most Admired Corporations in America".

1996

Założenie Fundacji Dobroczynnej Mary Kay Ash.  Fundacja, obecnie funkcjonująca pod nazwą Fundacja Mary Kay, to organizacja pożytku publicznego działająca na zasadzie non-profit, której celem jest gromadzenie środków na badania nad nowotworami dotykającymi kobiet oraz środków na zapobieganie przemocy wobec kobiet poprzez programy uświadamiające i finansowanie budowy schronisk dla kobiet w całym kraju.

Mary Kay Inc. jest jedną z 20 firm opisanych w książce pt. Forbes Greatest Business Stories of All Time [Najwspanialsze historie biznesowe wszechczasów według Forbesa], a Mary Kay Ash jest jedyną kobietą zaprezentowaną w książce.

Skonsolidowana wartość sprzedaży na całym świecie przekracza po raz pierwszy w historii firmy miliard dolarów.

1998

Mary Kay Inc. znajduje się w rankingu Fortune "100 najlepszych pracodawców w Ameryce".

Mary Kay Inc. świętuje 35-lecie powstania. Firma zmienia kolor słynnego różowego Cadillaca na perłowy róż.

1999

Mary Kay Ash otrzymuje wyróżnienie Kobiety Stulecia w Teksasie.
1993: Mary Kay plasuje się w rankingu najlepszych pracodawców w Stanach Zjednoczonych magazynu Forbes.

Po roku 2000

2000

Lifetime Television nominuje Mary Kay Ash na najbardziej wyjątkową kobietę w biznesie w XX wieku.

2001

Mary Kay Inc. otrzymała "Branżową nagrodę za innowacyjność" Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (Direct Selling Association) za program Osobista Witryna Internetowa Mary Kay®, dzięki któremu każda Niezależna Konsultantka Kosmetyczna może prowadzić własną witrynę internetową.

Richard Rogers, syn Mary Kay Ash i współzałożyciel firmy, wraca na stanowisko Dyrektora Generalnego.

Mary Kay Ash umiera 22 listopada 2001 r. w Święto Dziękczynienia, które było jej ulubionym świętem.

2002

Mary Kay Inc. otrzymuje nagrodę "Wizja dla jutra" Stowarzyszenia Sprzedaży bezpośredniej za program wsparcia społeczności lokalnej w zakresie zapobiegania przemocy wobec kobiet.

Mary Kay Inc. otrzymuje Nagrodę korporacyjną dla Dobroczyńcy Roku 2002 od Komisji ds. Przemocy Wobec Kobiet w Los Angeles za podejmowane przez firmę starania w dążeniu do wyeliminowania przemocy wobec kobiet, młodzieży i dzieci.

Mary Kay Ash zostaje Laureatką Loży Sław Biznesu w Dallas 2002 i jest zaliczona w poczet Akademii Osiągnięć Dyrektorów ds. Sprzedaży i Marketingu.

2003

Mary Kay Inc. świętuje czterdziestolecie swojego istnienia, a liczebność niezależnego personelu handlowego Mary Kay osiąga milion osób na całym świecie.

W badaniu naukowym przeprowadzonym przez Baylor University, Mary Kay Ash wskazana została jako Największa Kobieta-Przedsiębiorca w Historii Ameryki.

Otwarcie filii Mary Kay w Polsce wraz z salonem Beauty Center, zlokalizowanym przy ul. S.Żaryna 2b.

2004

Mary Kay Ash znajduje się na liście "25 najbardziej wpływowych ludzi biznesu ostatnich 25 lat", sporządzonej przez PBS Nightly Business Report we współpracy z prestiżową uczelnią Wharton School of Business.

Mary Kay Ash otrzymała pośmiertnie Nagrodę Róży za Dobroczynność od Pałacu Kensington w Londynie za pracę, do jakiej zainspirowała poprzez Fundację Mary KaySM.

2005

Skonsolidowana wartość światowej sprzedaży Mary Kay Inc. sięga 2 mld dolarów.

Mary Kay w Chinach świętuje 10-lecie powstania.

Richard Rogers obejmuje fotel Prezesa Zarządu pełniącego funkcje wykonawcze, a David Holl nominowany jest na Prezesa i Dyrektora Generalnego.

2006

A&E Television Networks nadaje dokument biograficzny "Mary Kay" na kanale Biography Channel.

2007

Produkty Mary Kay® sprzedawane są w ponad 35 krajach świata.

2008

Mary Kay Inc. świętuje 45. rocznicę powstania i uruchamia formalną globalną inicjatywę z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu pod tytułem Zmieniamy życie na różowo™, której wyłącznym celem jest zmiana życia kobiet i dzieci na świecie.

Debiut programu Mary Kay Piękno, które się liczy® - pierwszego specjalnego globalnego programu marketingowego firmy o charakterze działalności pożytku publicznego, wspierającego kobiety i dzieci.

The Dallas Business Journal umieszcza Mary Kay w rankingu największych lokalnych dobroczyńców korporacyjnych.

2009

Mary Kay osiąga globalną wartość sprzedaży hurtowej na poziomie 2,5 mld dolarów, a liczba niezależnych handlowców osiąga 2 miliony osób na całym świecie.

2006 - A&E Television Networks nadaje dokument biograficzny "Mary Kay" na kanale Biography Channel.

Po roku 2010

2010

Mary Kay w Argentynie świętuje 30-lecie powstania. Mary Kay świętuje swoje 10-lecie w Kazachstanie, Malezji, na Filipinach i Słowacji, a także 5. rocznicę w Mołdawii. Mary Kay otwiera placówkę w Armenii.

Mary Kay otrzymała pierwszą oznakę "Do Good" od Ladies’ Home Journal.  Odznaka "Do Good" została stworzona przez to czasopismo jako wyróżnienie dla firm, które przyczyniają się do zmiany świata na lepsze.  Mary Kay została szczególnie uhonorowana za całość wysiłków podejmowanych na rzecz zapewnienia kobietom i dziewczętom bezpieczeństwa od przemocy domowej.

Otwarcie filii Mary Kay na Litwie.

2011

W ramach kampanii "Piękno, które się liczy®" w latach 2008, 2009 i 2010 firma Mary Kay podarowała niemal 4 miliony dolarów na cele pomocy kobietom i dzieciom na całym świecie.

Pracownicy Mary Kay, niezależne konsultantki, przyjaciele i członkowie rodzin biorą udział w pierwszym w historii Globalnym Miesiącu Służby Mary Kay.

2012

Mary Kay US przekroczyło liczbę 1 mln fanów na portalu Facebook. 

Mary Kay otrzymało nagrodę za za najbardziej innowacyjny projekt digital dla aplikacji Wirtualny Makijaż.

Premiera nowej linii pielęgnacyjnej TimeWise Repair™. Innowacyjne produkty na głębokie zmarszczki, dla kobiet dojrzałych. 

2013

Firma Mary Kay Inc. obchodzi 50 lat swojego istnienia, a Mary Kay Polska 13 lat. 

Mary Kay otrzymała pierwszą w historii odznakę "Do Good", która jest wyróżnieniem dla firm sprawiających, że świat staje się lepszym miejscem, przyznawanym przez Ladies Home Journal